انتصاب و انتخاب مدیران ضابطه مند می شود / فرهنگیان می توانند نظرات خود را در مورد انتصاب مدیران اعلام کنند
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان :
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در برنامه زنده رادیویی مردم و مسئولین از شبکه افلاک لرستان با اشاره به ساماندهی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت : فرهنگیان می توانند راهکارهای خود را برای تدوین فرایند جدید به رایانامه shayesteh@medu.ir ارسال کنند. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان؛ خدانظر دریکوندشایستهسالاری در انتخاب مدیران مدارس را از جمله راهبردهای آموزش و پرورش برشمردو افزود : بر اساس این فرایند تمام کسانی که توانایی و شرایط لازم را دارند میتوانند کاندیدای مدیریت شوند تا تنها معيار انتخاب مدیر مدرسه شناخت مدیر منطقه از او نباشد. وی خاطر نشان کرد : سازوکار این فراخوان اینگونه است که سامانهای ایجاد می شود تا چنانچه مدیری خواست از پست مدیریت مدرسه خارج شود؛ تمام کسانی که میخواهند مدیر شوند و شرایط لازم را دارند در آن سامانه کاندیداتوری خود را اعلام میکنند. دریکوند ادامه داد: سامانه بهصورت هوشمند شرایط اعلامشده از طرف افراد و شرایط استاندارد را چک میکند و امتیازها را به کمیتهای ارائه میدهند و کمیته آن امتیازها را بررسی میکند و با بعضیها مصاحبه میکند؛ و لیست نفرات برتر را به روسای آموزش و پرورش اعلام می کند وی اضافه کرد : فهرست امتیازها در دست رئیس منطقه گذاشته میشود و رئیس منطقه میتواند از میان آنهایی که توانایی و امتیاز لازم را دارند مدیر مدرسه را انتخاب میکند. دریکوند از فرهنگیان خواست تا نظراتو پیشنهادات خود را به رایانامه shayesteh@medu.irبفرستند دریکوند در ادامه تاکید کرد : این اقدام می تواند مقدمات شایسته سالاری را در آموزش و پرورش فراهم کند وی در ادامه سخنان خود به تنگناهای مالی آموزش و پرورش اشاره کردو افزود : مدارس با مشکلات مادی مواجهند و بدون مشارکت خانواده ها قادر به انجام رسالت خود نیستند ؛ اما این مشارکت باید داوطلبانه ، خیرخواهانه و اختیاری باشدو ما به هیچ وجه نمی پذیریم دانش آموزی برای مشارکت تحت فشار قرار گیرد و مجبور به مشارکت شود . دریکوند در ادامه تعدد مدارس را مانعی در مسیر رقابتی شدن فضای مدارس عنوان کردو گفت : بنای کار معلم در کلاس درس کتاب های درسی است و بیشترین تاکید بر آموزش محتوای کتب درسی است و هیچ معلمی مجاز نیست دانش آموزان را مجبور به تهیه کتب کمک آموزشی کندو یا محتوای کتب کمک آموزشی خاصی را در کلاس درس تدریس کند . وی در ادامه به دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اشاره کردو گفت : هدف از این دعوت طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رفع موانع پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت بود .